The opposites

24 juli 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Er vanuit gaande dat het bloedje heet zou gaan worden in New York was dat even raar wakker worden. Keiharde regen zorgde dat heel New York met een paraplu rondliep die door de harde wind vaak ook nog kapot ging. Wij zijn het eerste de beste tentje ingegaan om te ontbijten, een heel hip en leuk ding. Cuno vond het geweldig, ontbijten met pannenkoek, wentelteefjes, ei en spek. Ons plan voor de dag moesten we even re-schedulen. Uiteindelijk hadden we besloten de metro te pakken naar het zuiden van Manhattan.

Na een halfuur bij het kaartjes apparaat te hebben gestaan, was het ons gelukt om een kaartje te kopen. Met een veelte heette metro kwamen we op onze bestemming aan; het 9/11 tribute center. Met onze geplastificeerde explorer pas (vonden de medewerkers daar een geniaal idee) konden we zo meedoen aan een gidstour. Met headsets op, nam een meneer die zelf de ramp had overleefd, ons mee langs de straten om uiteindelijk uit te komen bij de schitterende fonteinen die dienen als 9/11 memorial. In een anderhalf uur durende tour vertelde hij ons heel veel over dingen die na de ramp plaats vonden, zoals de discussie over hoe en waar het memorial moest komen, maar ook hoe hij de dag zelf had beleefd. Af en toe wat langdradig maar wel erg indrukwekkend.

Na nog even een het museum te bezoeken, gingen we naar een gezellig Italiaans restaurantje om te lunchen. Snel aten we een pizza om zo snel mogelijk naar de volgende activiteit te kunnen gaan. Kwartiertje lopen en we waren in Battery Park, een aangelegd park met net zoveel steen als groen. Hier vertrekken alle boten die rondom of naar het vrijheidsbeeld varen. Maar wij gingen natuurlijk niet met de standaard, massale en lelijke boot rondom het eiland, nee wij gingen met een zeilboot. Om half 5 gingen we aanboort om vervolgens een heerlijk ontspannen rondje te doen om het vrijheidsbeeld, even relaxen. Het vrijheidsbeeld was heel groot en indrukwekkend, we hebben wel zo'n 100 foto's gemaakt, dus een goede moet ertussen zitten.

Na een lichte discussie vervolgde we onze reis ter voet naar China town, Little Italy en Soho om daar een leuk eettentje te zoeken. Cuno vond het eigenlijk te ver lopen maar toen ik zei dat we ook langs Wallstreet zouden lopen, vond hij het wel een goed idee. Daar zou hij later wel willen werken, met een privé chauffeur die hem elke dag komt ophalen. We liepen vrij snel tegen iets leuks aan; Seamore. Een hip visrestaurant met cheeseburger voor de heren. Na heerlijk te hebben gegeten, zijn we met de metro naar huis gegaan, waar we om 21.30 bekaf in bed lagen...

1. Felix:
    25 juli 2017