De golfclub

5 augustus 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We begonnen deze dag vroeg, want we wilden nog Bryce Canyon zien en moesten nog naar onze volgende bestemming rijden waar we 's middags een tour op het programma hadden staan. Na de koelbox en alle koffers weer ingeladen te hebben in ons beest, konden we op pad. Door Bryce Canyon loopt één weg die je heen en terug rijdt en je langs de hoogtepunten van het park brengt. Zo stopten we bij een natuurlijk amphitheater, reusachtige steile oranje rotsen die de natuur zelf heeft gevormd. Ook hebben we een natuurlijke brug gezien en nog vele uitkijkpunten waar je versteld staat van de natuur.

Na dit tripje van een uur door Bryce begon ons tripje naar Lake Powell, een meer dat is gevormd nadat een dam is geplaatst. Het was een lange reis, maar de wegen zijn er goed en er is genoeg te zien onderweg. Op een gegeven moment zagen we de ene na de andere speedboot op een trailer voorbij komen. We vroegen ons af waar we eigenlijk naartoe gingen, haha. Eenmaal aangekomen bij het 'resort' waren de verwachtingen meteen iets bijgesteld; we waren wat te vroeg en de receptioniste was niet bepaald aardig, verder zag het er ook niet gezellig uit. Gelukkig werden we toen we later terugkwamen zeer goed geholpen en was de kamer best prima. Maar voordat we opnieuw naar ons resort gingen, hadden we nog een gidstour gepland door de Antilope Canyon. Daarvoor wilden we graag nog even ergens lunchen en toen we langs een golfclub langskwamen vonden we dat wel een goed idee. Tussen de locals die aan het golfen waren, zaten we lekker ons broodje hamburger op te eten.

Na nog wat boodschapjes, begon dan eindelijk onze tour. Met 4 grote open auto's werden we met een heel stel naar de Antilope Canyon gebracht, stuiterend en wel. Daar aangekomen heeft onze gids ons meegenomen naar het binnenste van de Canyon. De tour stond wel erg in het teken van goede foto's maken met bepaalde instellingen en vanuit de goede hoek. De oranje/rode tinten van het binnenste van de canyon kwamen dan het best naar voren. Wij worden in ieder geval geen fotografen later, want wij kregen deze oranje, rode en paarse tinten niet scherp op de foto. Wat de gids ons ook liet zien, is dat deze canyon heeft kunnen ontstaan uit zand omdat het speciaal zand is. Er zitten namelijk allerlei mineralen in en als hier water op komt, dan zorgen deze mineralen ervoor de het een vast blok zand wordt. Hij liet dit zien bij een hoopje zand en het werd inderdaad een klompje zand. Hierna gingen we weer hobbelend terug naar waar we vandaan kwamen.

Nadat we waren omgekleed hadden we gehoord dat we de receptie konden bellen en dan zouden we opgehaald worden met een golfkarretje en gebracht worden naar een restaurantje aan het water. We hadden hoge verwachtingen, maar het bleek een geüpgradede snackbar met tv schermen. Gelukkig konden we wel lekker buiten zitten en hebben we uiteindelijk een lekker hamburgertje gegeten. Natuurlijk werden we aan het einde van de avond wel weer teruggebracht met een golfkarretje!

1. Janny:
    10 augustus 2017
    Hoi hoi allemaal.
    Jullie kunnen nooit zeggen
    "Wat was dit een saaie vakantie'
    Jeetje wat een indrukken.