Een groot circus

3 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Geen wekker zetten, resulteerde in uitslapen tot 10.30, heerlijk. Na een uitgebreid zelf gemaakt ontbijt in onze keuken, vroegen we ons af wat we eigenlijk in Las Vegas gingen doen. Het hotel stond op de voicemail dat we naar de Experience desk moesten komen dus daar gingen papa en ik maar even langs. We kregen korting voor allerlei shows, maar niet echt iets dat ons aansprak. Papa had iets gezien over Cirque du Soleil die allemaal shows geeft in Las Vegas. Dus gingen we daar over informeren en er bleek op dit moment een show te draaien over en met de muziek van de Beatles. Er waren nog een paar kaarten beschikbaar dus snel gingen papa en ik naar boven om te overleggen met mama en Cuno. Mama was meteen enthousiast, maar Cuno was een beetje chagrijnig en wilde eigenlijk de hele dag serie kijken. Uiteindelijk besloot hij toch mee te gaan en gingen we opnieuw naar de balie om de kaarten te bestellen. We konden vanaf 16.00 uur onze kaarten ophalen in hotel Mirage en als we er vroeg zouden zijn hadden we de grootste kans op de beste plekken, namelijk in sectie 200.

Maar eerst stond er een hoogtepunt voor Cuno op de planning; het kindercasino in het hotel Circus Circus. Een hal vol met spelautomaten waar je vaak 1 dollar in moest gooien en dan kon je tickets winnen waar je later een prijs mee kon uitzoeken. Hij vond het fantastisch, hij kreeg wat geld en ik ging met hem rondkijken. Het eerste spel dat we speelden, wonnen we meteen de jackpot. Uiteindelijk zou dat ons beste spel zijn want bij geen ander spel hebben we deze meer gewonnen. Gelukkig vond Cuno het nog steeds helemaal geweldig. 2 a 3 uur verder konden we eindelijk het kindercasino uit en waren de prijsjes uitgezocht. Cuno ging terug naar het hotel want serie kijken was leuker dan het immens grote winkelcentrum waar mama graag wilde kijken.

Voordat we daar heengingen moesten we de kaartjes ophalen voor de voorstelling. 16.10 uur waren we er, dus we gingen er vanuit dat die plekken in sectie 200 van ons waren. Nou dat bleek even anders te zijn, want de meneer achter de balie gaf ons sectie 100 kaarten, dan zit je met je neus op het podium en is het moeilijker het hele spektakel te volgen. Dus daar gingen we niet mee akkoord, volgens de meneer kon hij daar niks aan doen en moesten we contact opnemen met de organisatie waar we geboekt hadden. Wij belden naar het hotel en na 20 doorverbindingen en niet te verstane verbinden vroeg het hotel de man van de balie aan de lijn te geven. De conclusie was dat er eigenlijk geen sectie 200 meer vrij was en dat we gewoon pech hadden. Maar we gaven de moed niet op, we hadden de man van de balie  horen zeggen dat er wel plaatsen uit elkaar beschikbaar waren. Uiteindelijk hadden we hem zo ver om zijn supervisor te bellen en hadden we geregeld dat we twee keer twee plaatsen hadden in sectie 200. Oke we zaten niet bij elkaar, maar hè wel duurdere plekken met goed zicht voor hetzelfde geld. Hierna naar het winkelcentrum, je kan je niet voorstellen hoeveel merken daar onder één dak zitten. Mama had een tasje gekocht en ik een jurkje. Daarna konden we terug naar onze blije Cuno.

We besloten nog even te gaan zwemmen en hapje bij het zwembad te eten. Om 20.45 pakten we weer de Uber om naar de show toe te gaan. Niemand wist wat hij/zij moest verwachten, maar wat was het een spektakel. Mensen die van hot naar her slingeren in touwen, skaters die de gevaarlijkste trucjes doen, heel veel dansers, beeldeffecten, een vloer waar van alles in en uit kwam en dat op de goede muziek van de Beatles. Zelfs Cuno was blij dat hij was meegegaan. We liepen weer terug naar het hotel en onderweg wilde mama graag nog even het Venetië hotel in, verschrikkelijk nep allemaal haha. Snel naar bed want de volgende dag hadden we weer een lange reisdag.