Lange dag

26 juli 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

De laatste dag in New York was alweer aangebroken en wat moesten we nog veel afvinken van ons to do lijstje; fietsen in Central Park, High Line lopen, shoppen op de 5th avenue en ook nog even de Rockefeller op. Maar voordat we aan deze drukke dag begonnen, hebben we heerlijk ontbeten bij een gezellig tentje. Ik wist niet dat je zo luxe kon ontbijten, haha.

Na dit heerlijke ontspannen moment begon onze dag goed, op 5th avenue kwamen we een zonnebrillen winkel tegen waar mama en ik allebei een Ray Ban hebben gevonden (ook nog hetzelfde model maar in een andere kleur, help). De ene grote winkel werd opgevolgd door de ander, zoals de Victoria Secret winkel. Voor de hele show wilde ik al naar binnen, Cuno eerst mopperen maar toen hij eenmaal binnen was, vroeg hij zich af waarom er geen echte modellen rondliepen...

Maar al teveel tijd hadden we ook weer niet, dus hup naar de fietsenverhuur. Opnieuw hadden we 4 vier mooie fietsen en gingen we op pad naar Central Park, het park van alle films en series. Prachtig aangelegd en het is zo bijzonder dat het midden in zo'n chaotische stad ligt. Het moment dat je het park binnen fietst, kom je in een oase van rust terecht. Ergens in het midden van het park hebben we wat gedronken bij het Boathouse, maar we moesten natuurlijk snel door om onze andere 'vinkjes' af te vinken.

Langs de Hudson rivier fietsten we in Zuidelijke richting en hebben we in een parkje lekkere broodjes gegeten die we ergens onderweg hadden gescoord. Totdat we bij de High Line aankwamen. Dit is een oude spoorlijn die midden door de hoge gebouwen van Manhattan loopt, deze hebben ze omgebouwd tot een mooi wandelpad waarvandaan je soms een prachtig uitzicht hebt. Na dit hoogtepunt moesten we weer terug richting Central Park om de fietsen in te leveren. Hetzelfde fietspad terug vonden we saai, dus wij gingen lekker tussen het chaotische verkeer terug. Met gevaar voor eigen leven maar het was een ervaring, we hebben deelgenomen aan het verkeer in New York.

Toen hadden we nog maar 1 hoogtepunt te gaan; Rockefeller Center, het ena hoogste gebouw van de stad, waarvan je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Maar eenmaal aangekomen daar stond er een enorme rij en het was ondertussen al 19.00 uur. Dus we besloten wat te gaan eten en papa had een visrestaurant in hetzelfde gebouw gezien. Een super deluxe restaurant, maar er is een restaurant week deze periode, waardoor we een betaalbaar menu konden eten. Tussen de zakenlui van New York genoten wij van ons laatste avondmaal daar.

Daarna gingen we opnieuw naar de Rockefeller centre, maar wat bleek eenmaal in de rij, dat we in de rij stonden voor alleen nog maar de tijd dat we naar boven mochten. En de eerst volgend tijd was 22.30 uur. Naja, dan maar anderhalf uur klaverjassen... Nou dan was het toch echt zover, we zouden naar boven gaan, of toch niet... Nee we moesten eerst nog zeker 40 minuten in rijen staan op verschillende verdiepingen om de top te bereiken. Vervolgens hadden we een prachtig uitzicht maar waren we er na 10 minuten en 100 foto's verder ook wel weer klaar mee. Toen moesten we in de rij staan om weer naar beneden te komen. Nou goed, het uitzicht was prachtig maar of je daar een uur en 40 dollar voor over moet hebben, hmm daar ben ik nog niet over uit.

Eenmaal in het hotel waren we compleet uitgeput, we lagen voor het eerst na 22.00 uur in bed. Gelukkig konden we wel 5 uur slapen totdat de wekker ging voor het volgende avontuur.