Brooklyn

25 juli 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Deze dag startte meteen met het hoogtepunt van de dag; ontbijten bij Dunkin Donuts. Een droom van Cuno, dus daar zaten we met zijn vieren aan een donut en cappuccino te ontbijten in een fastfood restaurant. Daarna namen we opnieuw de metro, maar dit keer richting Brooklyn. Onderweg naar de winkel waar we onze fietsen gingen huren, kwamen we langs een supermarkt. Onder het mom van even water halen, gingen we naar binnen. Zo'n soort supermarkt hadden we nog nooit gezien; er waren hele buffetten waar je eten kon opscheppen en mee kon nemen, maar ook een sushi bar waar voor je neus de sushi vers werd gerold. Een droom die uitkwam en we namen de sushi mee voor de lunch.

Eenmaal aangekomen bij de fietsenwinkel kregen we mooie stoere fietsen, maar hoe komen we de Brooklyn Bridge op?? Je moet je even voorstellen dat het verkeer in New York 1 grote chaos is en dat ze dan ook nog niet zo goed met fietspaden kunnen omgaan. Het was een doolhof waar we het grootste gedeelte van de tijd op de stoep fietsten of tegen het verkeer in op een fietspad. Uiteindelijk de Brooklyn Bridge gevonden waar wij niet de enige waren die over de brug gingen om hem te bewonderen. Het was heel mooi en je had een fantastisch uitzicht. In een boekje hadden we gelezen dat er een klein strandje was waarvandaan we een prachtig uitzicht hadden op de skyline van NY. Hup, daar gingen we weer opzoek naar wegen die ons daar naartoe zouden brengen. Eenmaal gevonden, hebben we onder het genot van sushi de skyline bekeken.

Vervolgens zijn we langs de waterlijn gefietst omdat we ook gelezen hadden dat we daar ergens konden kanoën. Helaas was daar vandaag geen activiteit te zien. We hebben nog wat rondgefietst in Brooklyn en wilden toen terug naar de andere kant. We konden alleen niet meer het fietspad vinden die over de Brooklyn Bridge ging en we zijn uiteindelijk uitgekomen bij de Manhattan Bridge. Dus toen hebben we die maar genomen.

We fietsten toen zo China Town in, dus zijn we daar nog even gaan rondfietsen tot we uiteindelijk in Little Italy in een leuk tentje terechtkwamen en daar zijn we wat gaan drinken. Daarna hebben we onze fietsen teruggebracht en zijn we opnieuw met de metro teruggegaan naar dit gedeelte, want het restaurantje zag er zo leuk uit dat we daar ook wel wilden eten. Op een verschrikkelijke serveerster na, was het eten wel goed.

1. Janny:
    26 juli 2017
    Leuk om zo met jullie
    mee te reizen
  2. Lorraine:
    27 juli 2017
    Mooie ervaring! Op naar de westkust...