Helikopter helikopter

7 augustus 2017 - Malibu, California, Verenigde Staten

Deze dag zou weer een lekkere reisdag worden maar we zouden daar wel een hoogtepunt aan het einde van de dag voor terug krijgen. Onderweg kwamen we door/langs verschillende indianen reservaten. Het is niet zo dat ze er nog steeds bijlopen zoals wij kennen uit de films, maar ze leven nog wel met bepaalde regels en leefgewoontes die voortkomen uit hun cultuur. Langs de weg zie je overal stalletjes waar ze hun zelfgemaakte sieraden verkopen. We zijn gestopt bij zo’n stalletje en ik heb daar een leuk armbandje gekocht. Daarna reden we door om te stoppen bij een oud postkantoor. Mama had gehoord dat het leuk was daar even rond te kijken en te lunchen. Het is een winkel met allemaal indianenspullen en een restaurantje gerund door indianen. We hebben er heerlijk gegeten en zijn daarna verder gegaan op weg naar de Grand Canyon. Toen we binnen bij het National Park waren, zijn we gestopt bij verschillende uitzichtpunten. Hier heb je een fantastisch mooi uitzicht over de reusachtige rotsen en de Colorado rivier die er tussendoor loopt. Dat natuur zulke reusachtige dingen kan maken is bewonderenswaardig. Net buiten het park ligt ons hotel, een prachtig hotel waar we een hele ruime kamer hebben en een bubbelbad!
Snel bereiden we ons voor, want we hebben nog een goede afsluiter van de natuurparken op het programma staan; een helikopter vlucht over de Grand Canyon! Op een paar minuten afstand ligt het vliegveldje waar de ene na de andere helikopter landt en vertrekt, het is een goede business. Ook wij sluiten aan in de wachtruimte en vroeger dan gepland werden we omgeroepen om de helikopter in te mogen. Cuno had geluk en mocht naast de piloot in het toestel, wij drie gingen achterin. En daar gingen we, op naar het prachtige uitzicht over de Grand Canyon. Ik vond het maar niks die turbulentie en geen controle hebben, maar je kreeg er wel wat voor terug. Wat een uitzicht en het is zo immens. We maakten een loop van 20 minuten maar het leek in 5 minuten alweer voorbij te zijn. Het was heel mooi en we vonden het allemaal een van de hoogtepunten van de vakantie, zelfs ik.
Na weer veilig geland te zijn, hadden we wat tijd om naar het zwembad te gaan. Heerlijk gezwommen, daarna in het bubbelbad geweest, nog een potje gepoold met Cuno en geklaverjast met zijn allen. Toen gingen we om 20.45 aan tafel in een leuk restaurantje in het hotel. Na genoten te hebben van een heerlijke seafood pasta gingen we slapen want morgen zouden we de langste reisdag van de vakantie hebben.